CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 30, 2010

:: Hari Terakhir ::

Hari ini bertarikh 31 Disember 2010.
Maknanya esok masuk tahun baru 2011. Maknanya sedekad sudah berlalu utk abad ke 21 ni.. Maknanya naiklah umur setahun lagi aaaaa.. xpe2, bak kata pepatah yg patah, Age is just a number (rationalization).


Banyak pahit manis tawar masin yg berlaku sepanjang 2010 ni. Tapi bukan itu yg aku nak habaq kat sini. Aku just nak habaq yg pagi tadi brekfest kat McD ngn redsugarpaper hehe.. Sapa sangka, walaupun x mandy lagi mahupun cuci muka (gigi sempat diberus, hokayy) aku ngn Timah terpacak di mcD dgn gembireee.. yeay saya suka hashbrown sbb ia sgt sodap!


Disebabkan hari ini cuti secara tiba2, aku terpaksa menerima dgn redha. Huhu. Poyo. Nak balik Kelate tapi mak aaii, harga tiket dah melambung. Nak tak nak duk jelah KTDI weee weoooo. So cuti 3 hari, tapi xde mood nak kuar jenjalan. Sebab apa? sebab xde duit. Mesti korang bosan kan asek2 membebel xde duit. Huhu. Yelah, nak wat cane, masa ade duit, ia mengalir spt air pili bomba pastu dah xde ni membebel jela. Ade pun cukup utk makan minum je (ceh, ala2 cerita sdih giteww). Heheh. Ala, bukan ape, boleh nak keluar tapi kalo keluar, aku bukannya dapat control diri aku ni. Nak2 plak kalo g area Jalan TAR, Masjid India, mau beratus habis. Tambah pulak minyak kete sbb dah sah2 jem kan, dgn byr parking utk public holiday kan lagilah mantap gitu! So, nak elakkan mende tu jadi, baik aku duk bilik je. Tapi kalo x tahan jugak nanti aku kuar je la weeee..


Untuk dinner kolej ni pun xde baju lagi. Dinner ni bukan buat kat MakYong Cafe, bukan buat kat Dewan Makan Aspurina, tapi PICC Putrajaya International Convention Centre gitu, siap tema kaler merah hitam lagi. QiQi ajak aku g cari baju dinner, tapi aku tanak pegi sbb kalo nak beli, nak tak nak habis jgk beratus kan. Yelah name pun baju dinner, kalo nak beli yg biasa baik x payah beli, pakai je yg salu pakai g ward tu (T__T).


Tadi call Umi tanya kut2 ade baju yg best2 kat rumah. Umi offer baju tu, tanak, besar. Offer baju ni, tanak buruk fesyen lame. At last umi ckp, cakap jelah nak sewa baju kat butik pengantin hehe. Ceh ceh macam mana umi boleh tau ni heheh. Kalo sewa mahu beratus jgk kan? *erk* kesian pulak kat umi (heheh ape maksudnya tu??)


Kesimpulannya, xboleh di simpulkan lagi nak pakai baju mana. Baju untuk dinner batch pada 26-3-2011 pun xde lagi. Xpe, yg tu KIV dulu, fikir kemudian.



Okeh tutup kes baju dinner.


Sempena masuk tahun baru ni, aku harap aku akan menjadi manusia yg:

lebih baik (lebih baik = maksudnye skrg dah baik hoho),

lebih bertimbang rasa

fikir sebelum berkata-kata

bijak membuat keputusan

pandai dalam belajar

menjaga hati semua org

matang dalam menguruskan hal2 rumah tangga (xboleh blah betul)


Semoga menjadi anak yang baik pada semua keadaan!




Eh dah nak masuk waktu Zuhur, wa chow dulu ek. Nak g mandi weeee..





p/s: Bestnye kalo buleh pakai baju cantik-cantik lagi glemer woot2!!

0 comments:

Post a Comment