CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 2, 2010

:: Fenat , phewww! ::

<>

Jam di ward menunjukkan pukul 12.45.. bukan 12.45 noon but 12.45 am. 2 Disember 2010. Kelihatan seorg pelajar perempuan begitu khusyuk menulis di meja komputer bersebelahan kaunter. Sesekali dia menguis2 mouse, membuka setiap blood investigation yg dibuat terhadap pesakitnya, membuka radiology investigation, untuk di review sebelum di digest and process, seterusnya di tulis dalam case report beliau.

Pelajar perempuan itu adelah aku !! heheh. Aku on call malam ni, hullahoop !! Selepas kejadian kat nicu tadi, aku naik kat ward, buat keje kat situ sbb kalo aku balik bilik terus, mesti xleh wat keje sbb STRESS !! Kalo kat ward at least ada staff nurse duk jalan ke sana ke mari, boley dgr suara Roy nangis and ade jgk geng diabetes tu utk bersembang2 kosong.

Takut gile woo jalan sorg2 kul 1 pagi balik dr ward. Tetibe ade 2 ekor anjing duk berkejaran (nak mengawan kot!), tambah takut ! Aku hanya mampu bertawakkal kepada Allah. Alhamdulillah, selamat sampai di bilik.

And sekarang takley tido lagi, kene wat part aku utk seminar 'comatose patient' dan sambung progression of case write up.

Sesungguhnya aku sgt sengsara minggu ini. Penat je stiap hari menyebabkan mood aku turun naik !! Sabar ye org2 sekeliling aku.. Next week aku g Slim River slame 2 minggu. Xsabar nak g bertenang kat sana !!

*******************************************************************************************
* tadi oncall kat NICU.. ade kejadian menyebabkan aku kena marah padahal aku x bersalah. Aku hanya tlg tanya bg pihak org lain. Xsangka dr tu melenting mcm nak mampos! boleh dia ckp 'bodoh'?? Aku tanye je kot, kalo x leh cakapla xleh xperlu la nak tengking2.. !! Sumpah aku BENCI GILA dia tu (masuk senarai blacklist) dan dgn NICU skali aku benci !! huh !! Aku harap aku x kan jumpe kau lagi si gemok !! Ikutkan hati mmg nak kluar la segala sumpah seranah aku, nsb baik ak msh reti nak bersabar...
Naseb baik jgk ade Dr Shareena yg cumil lagi lemah lembut, redalah jgk kebengangan aku tadi.. *
*********************************************************************************************

Susah payah aku develop rasa suka kat nicu tapi sejak kejadian tadi, seboleh2nya aku tanak jejak kaki dah kat situ.. !!!

Hadoi.. !!

p/s: u are welcomed to call me. bcoz i need someone to release my anger to ! (huhu)

2 comments:

[MH] said...

kak day pi slim river? alaaaaa, tak updet blog dah la lepas ni :((

jadi doc, mmg kena jadi super sabar kan kak day. kalau me duduk tempat kak day, mmg nangis time2 tu jugak kot. huhu

Hidayah Juta said...

yup, posting kat hosp slim river, 2 weeks. no internet access.. xsabar nak g berehat, walaupun hakikatnya berat nak tinggalkan ward kt sini yg best...

mmg kena banyak sabar. kalo x sudah tentu ada adegan tarik-menarik rambut. huhu..

Post a Comment