CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 21, 2010

:: Settle ::

Pagi :
* Settle semua workshop (2 je pun)
* Hantar logbook. Settle.
* Jumpa Prof Tang, had a warm & inspiring chat, give her the appreciation card n scarf. Settle.
* Main2 ngan Roy. Settle (utk pagi je, ptg belum lg).
* Hantar forensic post-mortem report. Settle.

Afternoon:
* Hantar peer evaluation form utk PPD unit. Settle.
* Feedback session of Immunization Talk. Settle.
* Settle paediatric posting hullahup (percuss skull eh resonance lagi)
* Bagi kad kahwen, ikhlas dr grup kami kpd apek. Settle.
* Melawat Roy. Settle.
* Ambik stok kopi ngn E-jay. Settle.

Tak settle:
* PPD patient evaluation form. Satu haram pn xbuat lagi cis!.
* Curriculum vitae (CV) dan resume. I x retila nak buat nyah !!
* Jumpa mentor, iaitu Prof Wan (harap esok boleh pegi)

Dan hakikatnya aku masih belum 'settle down' hohoh.

*******************************************************

Ketika berbukapuasa (breakfast) di makyong pagi tadi:
*lebih kurang jela, lupa dialogsebenar sejibik-sejibon*
(nama sebenar dirahsiakan utk mengelakkan eksploitasi pihak tertentu)

Z: bla bla bla
aku: bla bla bla
S: bla bla bla
Z: haah, ko sesuai la ngn duda
aku: Duda, boleh dipertimbangkanla. kalo yg anak 1 la. Kalo dah berderet sampai 12 org tanak la kan
S: gile desperate ko haha
aku: Bukanla, maksud aku, aku suka org yg lagi tua la sbb nanti bila dia dah tua aku masih cantik. Korang boleh sediakan baldi merah kalo agak2 rasa nak muntah.
Z: ala, bile dah umur 35, laki kau akan cari lain jugak. Lelaki wey, mane kira bini cantik ke tak. kalo dah nak tu, nak jugaklah
aku: tak, aku jage baik2 laki ak nnt. xkan lari nye. bomoh kan ramai. hehe (weh yg ni aku gurau je taw)
S: betol la, tgk2 lepas setahun dah blah
aku: Cis !!! jahat betol korang ni kan. Mmg otak lelaki. muda2 dah ada niat. Nak pucuk muda aje!!

p/s: Z dan S adalah lelaki. Noktah.

***************************************************************************
adik aku, mimi ade kat KL seminggu ni sbb ikut rombongan uitm dia (kelab kebudayaan kot) ke ASWARA la, Istana budaya la dan mane2 ntah yg melibatkan kesenian dan pelancongan. tadi dia text aku:

mimi: jom ke ib mlm ni. haha (nampak sgtla kan beliau cuma menunjuk2 dgn riak)
aku: xpola, mu g la. Lpas kuliah maghrib, ak ada usrah.. (teeeeet, hidung terus pnjg mcm pinocchio)
mimi: koya.. haha
aku: (x reply dah)

nampak kejelesan aku di situ okeh !

*****************************************************************************

bukan Z yg tadi.

Z: Hello (suara riang)
aku: Hello, yes? (serius)
Z: Kat mana ni?
aku: Eh saya kat ward ni. Ada apa?
Z: Xdelah saje je. Yela, pegilah tgk patient2 awak tu.
aku: Ok lah nnt telefon lainkali, bye. (padahal sedang melepak2 di bilik tutorial kat ward je, duk kira2 duit)
Z: ok2, bye.

Talian dimatikan....
...sambil menahan mulut yg mahu tersengih.

(#^_^#)


0 comments:

Post a Comment