CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 30, 2010

:: Tensi ::

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

Tensi sungguh rasenye.. Keje melambak2.. tapi curi masa la menaip kt sini jap.

Baru habis stady grup. Mlm ni stady grup 2 org je.. ngan Lan.. Sbb Erma balik jumpe mak dia balik Mekah. Faiz tanak dtg sbb sikit je ahli. Hmm.. sampai hati !! Ahli stadi grup ekceli ade 6 org, aku, Erma, Faiz belen, Lan, Chip pompuan & Ayu zety. Skarang ni, ayu kat Teluk Intan. Chip kat Slim River (ekceli chip dah kuar stadi grup ni sbb masa surgery, dia sorg terpisah g teluk intan dulu. so dia decide nak join org lain..). SO kat hukm ni tinggal 4 org jea. Erma satu grup ngn Lan. Aku grup lain, Belen grup lain. Susah nak kumpul 4 org ni sbb kena g oncall! Cth mggu ni, Erma n Lan oncall Isnin, aku oncall Rabu, Belen oncall Khamis. 3 hari dah xleh buat, jadi mlm tadi aku n Lan decide buat jelah even 2 org pon.

Aku suka stadi grup skrg sbb dah x macam dulu. Lagi fokus. Gelak2 tu ofkosla ade lagi tapi cara perjalanan dia dah lain. Kalo dulu bagi2 tajuk then setiap org present...... bla3.... bosan la.. Skrg kitorg just keluarkan 1 tajuk, bincang ramai2 (ramai ke 3 org? belen asek x dtg jee...) Diskas jela ape2 tajuk yg terfikir masa tu. Pastu masing2 cerita la ape ilmu yg dapat dari supervisor masing2. Baru best. Bincang case yg ada kat ward especially. Paling penting, management !! Aku perlukan stadi grup sbb kalo kat bilik aku hanyelah ibarat patung yg bernyawa. Bed-bound. Tido je keje. X pun main tenet. Sbb tu blog slalu je ada entry. ngehheheh..

Case write kena anta Jumaat ni. And sepatah haram pun aku x start lg. Teruk betul ! DUSH3!!
Xpela, aku mmg limitkan masa tuk cwu sbb kalo start buat minggu first pun, aku akan siapkan sehari sblm hantar jgk kan. So baik aku buat bersungguh2 dlm masa 2 hari ke.. heheh.
Biar lambat asal selamat, better late than never
hullahup !!

Portfolio masa PRHO pn x siap lagi. Bukan xnak, tapi xdapat siapkan. Sbbnye, patient tu discharge ptg Ahad. Pagi Isnin g ward tu, tekezut I taw tengok 2 dia dah xde, So i tak tahula ape Dr tulis last b4 die discharge tu. Smlam x sempat tgk sbb pagi ade teaching n petang ada seminar dari pukul 2pm-6.30pm (GILA BETOLL). Tadi nak tgk, kerani duk susun2 fail sbb katenye, esok nak hantar ke unit rekod. !! Unit rekod ni susahla sekarang. Nak tgk file patient pn kena dapat pengesahan doktor. Kalo dulu sukati je blh g request. Saje la tu nak suh senang keje dia sbb kalo dia wat camtu, org mesti malas la kan nak layan kerenah birokrasi tu so kurang la sikit org request file kat unit rekod !! Nak pegi tgk mlm ni.. tapi stadi grup pn abes kul 10 lebih dah. Penat la.. tape2 esok aku g pagi2 lagi..ok..

Serius penat hari ni. Menyebabkan aku agak irritated bila org nak bergurau mengada2. Sorylah, xde mood nak layan org ngada2. Huhu, yes, mmg aku GARANG !! Roarrrrr !!

**************************************************************************************

Sebelum berundur kita revise dulu ape tajuk Prof Tang ajar hari ni, sbb kena balik baca. Learning issue!!

1. Obese child (patient Prader-Willi syndrome, Nicky yg comel)
2. Paralysis (patient hypokalaemic periodic paralysis)
3. DA (baby Roy yang comel & encem)
4. Medulloblastoma. heheh. Dr suh buat assess cerebellar signs. hoho. Pastu bnyk gile Prof tanya. Hoho sume org pun banyak nganga !! (tau tak, patient ni dtg all the way from Somalia semata2 for the treatment !!)

Uwaaaaa... mcm mana nak Pro-exam kalo sume soalan Prof tanya pun kena nganga sblm jawab? kena ketuk dulu br leh jawab. Tu kalo boleh jawab la. Kalo nganga dan bisu?? Nasib baik la dpt Prof Tang yg jelita lagi baik hati lagi penyabar ! (aku rase Prof Tang boleh develop pulmonary n systemic hypertension lepas ngajo kitorg ni.) Kalo kena ngn Prof B, confirm akulah org pertama kena jerit sampai satu ward dengar dan seterusnya kena halau dari ward. Noktah.

Setakat tu dulu ye, nak gi start buat case write up !!!
Agogogogo.. !!

p/s : Mengharap berita gembira dari umi :)

***********************************************************************************************************

Sebelum beredar, aku nak tunjuk gamba2 kat ward pediatrik :)






0 comments:

Post a Comment