CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 20, 2010

:: "bosan" ::

20-11-2010
10.25pm

Kenape "bosan"...kenapa tidak bosan je, tanpa ""..
Hoho. Sbbnye, banyak je keje nak wat tapi tade mud la yang..aduyai...
Dah puas main tenet ni.. yelah, manenye x puas, dah order 3 baju kt online boutiques.. Hehe.. Bongok gile, sampai tinggal RM2.11 dlm Maybank.. hehe, tape2, sok g refill lg ye, snang nak bayar beli pape nnt. Hehe. Sib baik tade kad kredit ag, kalo tak lg syok la makcik borong sumer. :D

=============================================================================

Pagi smalam, 8am, ade teaching ngn Prof Tang. Ondewai tu, singgah cafe beli air kotak sbb ta sempat na bekfes kt bilik. Kt cafe, terdengar lagu Gerimis Mengundang.! Lame gile x dgr. So sampai kat bilik seminar tu aku nyanyi la lgu tu ulang2. Bdk ni tgur,'hai senang hati nampak'.. hehe.. Lagu sedey boleh dia ckp senang hati? x konsisten betul! huhu. Takpe2, alang2 lame ta dgr mari kita review lirik die. hoho

Kusangkakan panas berpanjangan
Rupanya gerimis..rupanya gerimis mengundang
Dalam tak sedar kukebasahan

Pernah juga kau pinta perpisahan
Aku sangkakan itu hanyalah gurauan
Nyata kau serius dalam senyuman

Bukan sekejap denganmu
Bukan mainan hasratku
Engkau pun tahu niatku
Tulus dan suci
Senang benar kau ucapkan
Kau anggap itu suratan
Sikit pun riak wajahmu tiada terkilan

Hanya aku separuh nyawa
Menahan sebak didada
Sedangkan kau bersahaja
Berlalu tanpa kata
Terasa diri amat terhina kaulakukan

Haha. Tak sedey pon? ape yg nak disedihkan? Pastu sambil2 tunggu seminar Leukaemia pun nyanyi lagu ni ngn Nad Rosly N Chip Pah. Pastu sambung karok lagu Kantoi.. Mari review lirik die pulak..

Semalam I call you, you tak answer
You kata you keluar pergi dinner
You kata you keluar dengan kawan you
but when I called Tommy he said it wasn't true

So I drove my car pergi Damansara
Tommy kata maybe you tengok bola
Tapi bila I sampai... you, you tak ada
Lagi la I jadi gila

So I called and called sampai you answer
You kata sorry sayang tadi tak dengar
My phone was on silent, I was at the gym
Tapi latar belakang suara perempuan lain

Sudahlah sayang, I don't believe you
I've always known that your words were never true
Why am I with you?
I pun tak tahu
No wonder la my friends pun tak suka you

So I guess that's the end of our story
Akhir kata she accepted his apology
Tapi last-last kita dapat tahu she was cheating too
With her ex boyfriend's best friend, Tommy...

Ngeh2.. semangat gile nyanyi.. Takpe, yg penting kita enjoyyyy...

waduii, next week, aku PRHO pre-registered house officer.. Eh nape mengeluh? bukan ke im looking forward for it?? Yeah, gogogo datin, teruskan semangat!!!semangat, semangat jgk, tp bile memikirkan esok kene g ward...........ZzzZZZzzz.... berbelah bahagi hati makcik taw.. Esok Ahad, okieee.. Lgpun esok Puan Napisah ade kt KL, ade apentah kt Putrajaya tu. Katenye nk ke kementerian. Kementerian ape x pasti plak. So mestilah ak nk jumpe kan. Kot2 boleh ikut g Putrajaya, jumpe org2 korporat ke. Barulah maju setapak. Barulah tahu mcm mn Datuk Datin bergaul.. kate nak jd datin?? (haha, gelak guling2)..Bdk ni tnya nape Umi ko salu dtg KL. Ak jwb ntah meeting kot. Mak ko keje ape. Ntah, tataw, jgn tanye. huhu. (Janganla tanye, ak tatau nak jwb umi aku keje ape. Cukupla korang tahu umi aku ni government pensioner. OK)

Terlajak ckp pasal datin,nk cite la plak, kat ward, aku ajar budak2 tu pggil aku "MUMMY' tapi kalo tanak pggil mummy, pggil Datin pn xpe. Haha. Jahat betul mencemarkan fikiran suci kanak2 tersebut (opps, suci ke??).. hehe.. Suka la kalo diorg pggil Mummy n aku mmg bahasakan diri Mummy bile ngn bdk2 tu.. Hehe.. Bajet je! Ptg smalam, Imah (bkn nama sbenar) 12/M/F, dah discharge. Lame jgk ye die duk dlm ward, dkat 3 minggu. Kesian dia, mangsa lelaki durjana.!! Dasar jantan x guna!! Paedophile sungguh!! Ak x expect dia akn kuar ptg smalam, aku baru nk menyelami hati dia. Sehari sblm tu, aku sempat nasihat dia. Bnyk mende jgkla ak nasihat. Aku peluk bahu dia, suh duk sbelah aku n slow talk. Aku rasa dia tu kurang kasih syg la, parents da bercerai n dia pn x suka bapak die,yg tu x tahu la knape.. X sangka plak, bile ak bg nasihat2 tu, dia syg plak kt aku. Huhu. terharu I.. Pantang x nampak aku, mesti tanya kt org lain aku gi mane. Pastu kalo aku ade kt ward, die ikut jela blkg aku g mane. Dia ckp kt kwn2 aku, dia syg aku.. Tapi yg x tahannya, dia pggil aku "akak pisang' sbb muka ak panjang. HAHA. Mula2 kwn ak x tau sape akak pisang tu, tp bile dia ckp, "ala, yg pakai gelang emas tu.." terus tahu sape.. HAHA..klakar!!

Ekceli bnyk lg ak nk ckp ngn die, nak tanya ape perasaan die sbenar, sbb aku rasela, x mungkin dia x rasa sedih lgsg dgn ape yg jd. Kt ward, dia nampak hepi je, gelakkkkk je ngn kitorg student yg banyak masa bermain2 ni.(huhu).. Dan2 je ak tanam niat baik aku ni, die da discharge. hmmm.. masa dia balik ptg tu, aku ikut wardround kat paeds HDU.. Kwn2 ak ckp, dia ada cari aku sblm dia pulang tu.. Adush.. xsempat nk salam. Ak nk salam awal2 tadi die tanak sbb ms tu xleh balik lg, tggu surat doktor dulu.

Die ditempatkan kt rumah Tunku Budriyah utk sementara waktu. Die suh aku g melawat dia kt sana.. Aku sekadar mengiyakan aje..hmmm... (ape da aku ni) (ala, kalo ak janji nak g, kalo x g, lagi kesian dia tunggu).....

Then hari ni aku teringat pulak Mabel, budak 7 tahun yg aku jumpe masa buat Projek Komuniti utk posting Psychiatri dulu. Masatu, buat program kt Rumah Kebajikan Sunbeams, area2 Cheras ni la.. Si Mabel ni, termasuk dlm grup aku. Mula2 tu, dia masam gile, senyap sgt tanya nama pn susah gile nak jawab. then aku psycho la sket2, aku pujuk n slow talk. TAK SANGKA berhasil. Natijahnya, lpas tu memang nk berkepit ngn aku jelah. Main game pn nak partner ngn aku, nak duk sbelah aku, nak mkn same. Yg plg terharu, die x lepas pegang tgn aku. Sedih gile aku. Aku tau dia duk situ tade mak bapak. Adik die pn duk umah kebajikan tu. Aku x tanye la plak mak bapak dia g mane, kang menangis budak tu kang. Masa kitorg dah nk balik ptg tu, dia tanak kasi aku balik. Takpun kalo balik, aku kena g tengok dia lg. Siriyes sebak gile wei masa tu, nak nanes. Xlepas pn tgn aku. Then aku pujuk2 baru ok, muka dia mmg muram, tgk je kt aku. Masa van dia dtg amek diorg balik hostel, dia tgk ak dari dlm van tu. Gile tersentuh naluri keibuan aku (che, over la plak, hihi).. Banyak kali dia pesan suh g mlawat diaa lagi.. Namun dah setahun berlalu, janji tinggal janji, aku x pergi walau sekali.. (T_T)...... (T_T).. ape la aku ni... Hmmmm
Ni lah dia, sesape terjumpe dia, bawak dia dtg HUKM jumpe aku k.. aku rindu nk jumpe dia, tapi x terdaya nak g Sunbeams tu.. & x sure die duk situ lg ke x, ntah2 dah ade org amik dia jd anak angkat ke ape..hmmmm

Kesimpulannya..... Hargailah org yg menyayangi anda..

Sekian..

p/s: Lapar la wei, jom g mcD... jom r.. jom r... :D :D

2 comments:

redsugarpaper said...

lalalala~ tumpang bersila disini

Hidayah Juta said...

SILA la SILA, jgn lupa jaga tatasuSILA.. ngeheheh

Post a Comment