CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 7, 2010

:: Paediatrik, AGAIN ::

Posting baru menjelma lg, tanpa diundang, tanpa segan silu dia datang jugak. Org x jemput pn dia nk jgk dtg menempel. Huh. Paediatrik ooo paediatrik.... masa 4th year punye paeds posting, aku x suka sangat paeds. Banyak sebab. Sebab yg banyak. Bukan sbb grupmate, bukan2.. Aku beruntung dpt grupmate yg comel & bagus spt Ilani, Aishah I, Zulfad, Subhan etc (sekadar menyebut bbrapa nama).. Dapat pulak Prof Ong, mmg baguslah..

X suka sbb masa tulah muncul dugaan yg maha kencang! masalah peribadi!! x boley stadi lgsg! x berfikir secara waras sehingga membuat keputusan yg salah.. dan NICU yg bosan dgn lampu yg malap, dgn wardround yg berpotensi utk develop DVT..Kemuncaknya, short case ngn Prof Cheah (T_T) so faham la kan dgn soalan bertubi2 (mcm buat latih tubi masa SPM dulu plak) sampaikan peluh di kepala meleleh sampai buku lali, pastu ngn Dr Juriza dpt budak tu yg sume tanak. Yg dia nak hanyalah mak dia dukung pastu hulur la mainan ape pun sume dia tanak (aku hulur bom atom baru kau tau). Natijahnya, Dr ckp aku x assess budak tu betol2.. (T_T).. habis je shortcase, stress gile hoho nightmare smpai skrg hoho.. kemuncak ke 2 adelah result paeds yg x berapa (baca: memang tidak) memberangsangkan.. So kesimpulannya aku x suka paeds.. hoho..

Yang klakarnye, masa OSCE paeds, utk PPD part, dpt prof Cheah lg sbg examiner!!! maluuuuuuuuuuuuuu... Ala, kt station yg kna consult mak budak ni yg tanak amik immunisation.. huhu.. nak je aku lempang laju2 akak tu (garangnye cik dayah) sbb ckp banyak sgt, aku dahla ngah terkesima tgk prof, maluuu lagi pastu kna layan soalan2 mengarut akak tu and kna pujuk dia amik imunisasi utk anak die.. huaaargggghh.. ketuk pale kang haaaa..

************************************************************************************
(beralih kpd mode yg lebih perlahan, sila buang nafas manic)

Semalam, malam, ade bercakap telefon dgn seorg sahabat lame. Sahabat yg pernah aku buang dahulu kerana KETIDAKMATANGAN aku, dan KECELARUAN aku yg x tahu ape yg aku nk dalam hidup ni. Tapi at the end of the day, dia memang seorg sahabat yg baik, baik sgt. Banyak yg dikongsi ketika berkawan baik dahulu, kirenye dia knal aku in & out. Sepatah pkataan keluar dr mulut aku die dh boleh agak mood aku. Marah ke aku, bosan ke aku etc etc.. Nasib baik die x pernah buang aku malah sentiasa sapot ak dr blakang.. thanx a lot, BFF.. (note the double F okai)..

Menyesal? dulu ya, tp bila disuruh fikir balik, mmg semua ni ada hikmah. Ya, skrg kami memandang benda ni sbg hikmah. Thank You Allah for guiding us....

Well, what goes around comes around. Ak bersyukur diberi pengalaman spt ini..

Sekian, noktah..

tiada p/s utk kali ini :)

0 comments:

Post a Comment