CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 10, 2010

:: Sunathon VS on-call ::

Sabtu ini, 13/11/2010, ada 2 events.
1. Program sunathon, bertempat di Sekolah Kebangsaan Kampung Tunku, SS1 Petaling Jaya, dari 8.00am - 12.00pm.
2. On call team saya, paediatrik, semestinya di PPUKM, supposed to be 24 hours. (note the word 'supposed')

Sepanjang hidup,
saya x pernah tengok bagaimana org lelaki bersunat. Setiap tahun pun saya tidak berpeluang utk menyertai program sunathon ini. Utk pengetahuan umum, program sunathon ini adelah program bersunat beramai2. Setiap tahun PPUKM menyertai program ini. Tahun lpas ia diadakan di PPUKM sendiri..

Saya mahu ke program sunathon supaya at least ada exposure terhadap prosedur bersunat ini. Supaya saya ada pengalaman memandangkan perkara ini adalah wajib bagi setiap lelaki muslim. Oleh itu adelah sgt tidak patut utk seorg doktor tidak mengetahui prosedur tersebut. Mungkin termasuk dlm 'dosa2 kecil'..

Namun demikian,
apa yg menyebabkan saya berada dalam dilema skrg adelah, saya on call. Sayang la pulak nk tinggal on call. Lg pun bdk2 lpas cakap, kalo weekend biase doktor akn cari student. Ade jgk org ckp diorg just pegi wardround pagi then blah la..

Siriyes saya confuse.
Kang kalo xpegi on call nnt kang tetibe doktor cari kang kna marah plak sbb missing. Nak bg alasan pegi sunathon x munasabah kerana sememangnya tiada surat pelepasan. hadoii.. Dua2 sy nak pergi. On call wajib, sunathon xde kategori, sunat ke? harus ke?huhu..

Akhirnya, slpas berfikir sejenak, saya rasa sy nak pergi ke program sunathon.Kemudian, balik dari program tu barulah saya akan berlengah2 ke wad. huhu (berlengah2)..Naseb baik on call ward, kalo NICU?? uhuhuu. Kalo doktor cari pagi tu macam mane ye?? errr.. er... biarlah, nk wat camane kan.. xsure plak sape specialist oncall hari tu.. Prof Ong ke sape ntah..
Adik2 syg, janganlah anda sakit ye pada hari Sabtu ni supaya tidak bnyk admission. Semoga adik2 terus membesar dgn sihat dan kuat!!!



p/s: you, can u pliss stop messaging me coz i dont like! I dont know how say directly to u. If u read this, plis understand that dis is especially referring to u.

1 comments:

zack said...

be wat u want to be.
moga2 jumpa lagi.
All the best.
salam.
;)

Post a Comment