CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 18, 2010

:: Ade 2 cerita yg x berkaitan ::

http://www.cute-smiley.com
Ahad
12.30am
..rainy night..
pd mlm yg dingin ini, izinkan ak bercerita ttg 2 perkara

1) Hari raye x habes lg wooooo

Assalamualaikum..di hari raye ke 9 ni, kami pelajar perubatan tahun 5 UKM telah mengadakan satu konvoi hari raya. Beberapa belas kereta tlh menyertainya. ye, mmg ramai. Ramai! lg ramai dr tahun lpas. Rumah yg dikunjungi adelah:
a. Fadhli
- rendang ayam mak ko mmg terbaik. ikutkan hati nk mintak tapau. nasek baik aku maseh mempunyai sifat malu.huhu
b. Dekan, Prof Lokman
- Soto ayam tu sedap, begedil mmg terbaik.. mee kari xtahu sbb xrase. kambing golek pon xsempat rase..uuu kempunan...(air merah tu maniss. huhu)
c. Prof Wan Zhurinah
- maaf ye prof, xdpt menghadirkan diri ats sbb tertentu..
d. Auji
- siriyes aku pening ngn jln rumah ko. apepon, view dari rmh ko mmg terbaik. best ade Lookout Point sendiri..aku mmg teringin nk ade rmh ats bukit...

Ak tidak ke rumah Prof Wan krn ade sedikit mslah teknikal. hehe. Kami semua bertemu semula di rumah Auji.
Selepas ke rumah Auji, kami satu kereta sahaja ke rumah abg Sarah. Ye, mmg terbaik krn setelah memakan nasi tomato di rumah Auji, kami membaham bihun goreng n ayam KFC di rumah abg Sarah yg bernama Faizal & isteri beliau K.Nas. hehe. Dengan abdomen yg distended, kami pulang ke pangkuan KTDI....
http://www.cute-smiley.com

selesai cerita pertama. skrg nk ckp psl cerita ke 2 plak.

2. Hati seorang ibu

Tadi, ketika berjalan2 di internet, blog ke blog, terbaca 1 blog kepunyaan seorg ibu. Antr kandungannya, bliau menyatakan kesayuannya krn anak2 semakin berkurangan di rumah. Jika dahulu, meriahnya berbuka bersama suami dan 7 anak, namun skrg hanya tinggal 2 org anak sbg penyeri. Sungguh terasa perubahan itu. Semakin tahun, semakin berkurang anggota keluarga. Yelah, anak2 berkahwin, smbung belajar etc etc.. realitinya, itulah hakikatnya menjadi seorg ibu.. seorg demi seorg anak meninggalkan rumah utk membina kehidupan msg2...

Aku tersentuh membacanya. Airmata pn kluar x terbendung. Sbb itu jg berlaku di rumah aku. Setip tahun semakin berkurang. Aku sememangnya duk asrama sejak Form 1..sampai form 5.. then masuk matrik, smbg pula di UKM, masuk pula fakulti kedekut cuti. mmg limited masa di rumah. Kalau dulu, ada jgk Saki, Mimi, Azim n Bobo kt rumah.. but now.. Saki ad kt S.Alam, Mimi kt Dungun.. Awal tahun ni plak Azim masuk skolah asrama. So tinggal UMI ngn BOBO je kt rumah. Sian mereka. Sian Umi sunyi. Sian Bo sunyi. Bo slalu telefon, nangis2. Mungkin dia rindukan smua org. Umi n Bo, i miss u olls damn much....!!!

Mesti Umi akan merasa sunyi teramat slpas raya ni. Yelah, dlm ms 2 mggu ni, anak2 penuh rumah. Semua balik raya. Ngan cucu2 lagi. Nak2 plak adik beradik aku ni mmg jenisnya mcm umi, mulut xreti duk diam! smua nk bercakap, rumah mmg bising! haha.. Jadi, lpas raya, akulah org first balik KL.. tadi, Ej, Mimi n Saki bertolak ke tempat masing2. Esok dh start skolah, semestinya Azim sudah berada di hostel. Mlm ni plak, Along n husband, Abemi ngn Adam n ammar btolak ke KL.. flight dorang ke Kuching kul 7 esok.. Tinggallah Umi n Bo kt rumah je.. Bayangkan tinggal berdua. Kalau aku, mmg x la.. takut! Umi pernah nk kena samun dpan rumah. Umi pernah nmpak org mengintip rumah..So imagine jelah betapa kentalnya umi duk dgn Bo.. Hanya mampu bertawakkal kpd Allah...
hmm..lg 1, naseb baik umi dh pencen, so pagi2 xdelah berkejar sgt nk hantar Bo g skul. Bibik mmg di cari. Bibik dah bersilih ganti. Xtahu mana silapnya, sume xlekat. Habis duit je bayar ejen bodoh!!

Jadi... aku xpayahla nk berangan nak g keje Sabah ke Sawak ke.. HKL idaman ke.. xpayahla.. Nak x nak aku kna balik KB.. keje kt KB.. teman Umi n Bo.. bukan x teringin nk keje kt luar. bukan nk sgt duk klantan yg bosan tu, tapi bila memikrkan hal ni, aku kna mengalah... biarlah org ckp keje East Msia dpt lg bnyk experience ke ape, lantaklah. Lg pun ak xdela tinggi sgt cita2 smpai nk ambik subsubsubspecialty. Keje Klinik Kesihatan pn OK, keje office hour. Ade lebih masa ngn family. Tp bila aku ckp kt kwn2 ttg ni, ade yg ckp 'xmaju', 'x bercita2 tinggi', 'closed-mided' dan ape2 lagilah. Aiseh, nk buat camane, minat manusia berbeda, kalau u olls sume jd prof ke ape, I dont mind, just go ahead. Xperlu nk ikut org. As long as keluarga aku bahagia, sudah. Ni pun, kalo ikutkan hati, lpas dpt degree ak nk jadi je suri rumah sepenuh masa. HAHA.. (tp ni mmg melampau la kan...)..Aku x fully interested in this field. Blaja pn kurang. Dlm ms 1 mggu, brp hari je blajar. Siriyes makin lama makin x minat!!!! (ni dh masuk topic konflik dlm diri ni! huhu, ok, full stop!)

Ok lah, stakat tu jelah utk kali ni.. Lain kali bila ada masa yg sesuai, ak nk buat entry pasal my beloved UMI yg mmg terbaik, Puan Napisah. Aku yakin susah nk cari org yg bersemangat kental mcm umi aku ni. Ya, sgt pasti!

Sekian.

0 comments:

Post a Comment