CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 30, 2011

:: It's good to be home ::

Assalamualaikum.


It's good to be home. Las balik adelah pada Deepavali, tu pun 4 hari je. Utk CNY ni, cuti 1 week tapi takkan la nak melepak kat rumah sampai seminggu kan. Sedarlah diri sikit, 14 march ni nak exam tapi tak buat revision lagi an. Sedar la sikit an. An. An.

Semalam, bertolak dari KL ke Klate. 3 org je naik kete umi. Aku, Umi n kwn umi tlg drive. Jalan OK, x jem. X jem langsung ye la mane org nak balik xde occasion kan. Satu kejadian yg membuatkan lutut aku menggigil: HAMPIR2 EKSIDEN. Allahurabbi... Mujur umur masih panjang kalau x sekarang ni mungkin kamu2 sedang menguruskan jenazah kami bertiga. Y_Y

Alkisahnya, ketika kwn umi sdg drive. Masa tu baru bergerak dari lepas berenti kat Shell utk toilet. Aku x pasti lokasi sebenar tapi masa tu x sampai Kuala Lipis lagi. Kereta meluncur laju. Xdela laju sangat, dalam 100km/jam je. Tibe2, driver x prasan ada trailer berhenti kat depan tu. Masalahnya, trailer tu x bagi sign pun bahawasanya dia berhenti. Xde lampu xde amaran. Xde sign ape2. Kau fahamlah hiway ke klate ni gelap gila ade satu lorong utk each side. Si trailer ni langsung tak ke tepi, brenti je tengah2 jalan tu. Dalam jarak bbrapa meter, baru dia perasan, terus reflex pusing stereng ke kanan. Alhamdulillah xde kenderaan dari arah bertentangan kalu tak kami semua memang masak. Alhamdulillah jugak dia x terkejut, dapat control stereng. Kalau x ade chance utk terbabas ke semak sbelah kanan. Siriyes takut. Terkejut sangat. Aku menyaksikan semuanya. Lutut aku da lembik, terketar2. Umi memang terkejut sangat, mmg xleh tido da lpas tu. Bila mata terlelap, umi mimpi eksiden la. Da lemah semangat.

Pastu kami berenti solat di R&R Gua Musang. Tenang sikit. Tapi masih teringat2.

***********************************************************************************

Nak balik KL hari Rabu malam aci tak? huhu. Mungkin dgn bas. Nak tempah flight makcik dah sengkek. Betapa sengkeknya makcik, sampai makcik kena tinggal ORANJE kat rumah. Maksudnya lpas cuti CNY ni, makcik dah tak bawak ORANJE ke KL. Ekceli banyak sebab kena tinggal Oranje ni kat rumah. Antaranya sebab aku malas nak peduli. Malas nak isi minyak, malas nak g basuh. Dan juga sebab duit. Malas nak fikir tol, malas nak fikir duit parking. Dan juga malas nak tgk meter minyak lepas org pinjam kete. OK, noted.

Huhu. Oklah takde pape dah nak bgtau. Perasan tak, blog aku ni kurang gambar. Heheh malas nak upload. Aku ni kategori manusia yang terkebelakang dalam arena upload-download ni. huhu. Takpe janji bahagia.

Okai, see u again baibai


p/s: jangan tunggu lama2, nanti lama2 dia diambil org...


1 comments:

saya_arief said...

pinje oranje.wat g kbmall.

Post a Comment