CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 6, 2011

:: Distracted ::

Malam ni ingat nak stadi dgn jayanya lepas briefing PROFESSIONAL EXAM oleh Prof Za pada petang tadi. Semangat itu rupa2 nya sekadar hot hot chicken feces.

Tapi ade pulak mende mengganggu fikiran.

Satu ialah berkenaan kesihatan Abah aku. Abah dan complain masalah kesihatan itu berbulan yg lalu. Dah jenuh aku suruh g check kat GP kalo tanak datang hospital. Tapi x de tindakan. Sampaikan aku pulak yg bersungguh suruh akak aku pos GL dari Kuching nun barulah esok Abah akn dtg ke PPUKM utk buat screening. Kalau tak sampai sekarang pon takkan g hospital lagi. Tu pun aku suruh ambil referral letter dari GP pun taknak, nak jumpe Dr kat sini dulu. Ok itu xde masalah tapi kalo ade referral letter kan senang boleh ejas jumpe pakar terus.

Btw, Abah, 52 y/o, duk complain fresh PR bleed (months), tenesmus, diarrhea, constipation, abdominal discomfort, loss of appetite. Dia adelah smoker yg tegar. Aku seolah2 dapat meneka diagnosis itu tapi aku masih in DENIAL STATE. Aku masih mengharap sesuatu yg tidak bahaya walaupun aku tahu possibility utk PENYAKIT ITU adalah sangat tinggi. Aku x sabar nak suruh Dr buat scope. Aku bukan saje nak exaggerate like 'medical student syndrome' tapi aku rasa ni lain macam aje.

Ya Allah, berikanlah kesihatan yang baik kepada kedua ibu bapa aku. Berikanlah aku kesempatan untuk menabur bakti kepada mereka. Berilah mereka balasan yang sebaik2nya atas segala didikan mereka padaku dan pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahklan padaku, peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

***************************************************************

Kedua. Kehilangan kad matrik. Sedih taw. Dah dekat 5 tahun guna taw. Memangla boleh buat yg baru, tapi sentimental value tu penting taw. Yang baru x kan sama dgn yang lama taw. Kalau dah sayang yg lama, datangla yg baru yg lebih baik pun x kan same. Memang x kan same. (eh lain macam pulak bunyinye hehe)

Still, aku mengharap dia masih ade di bilik ini walaupun dah beratus kali aku cari, walau dah selak setiap helaian baju (sambil2 tu kira bilangan baju yg ada. T-shirt + blouse + kemeja dah mencapai angka 55 helai. Rasa nak bukak kedai pre-loved items pulak!), walau dah lap meja belajar, walau dah intai di setiap penjuru katil namun tak ku temui dia. Kamu, kembalilah...pleaseeee....

Jadi minggu ni aku ke hospital tanpa nametag. Nasib baik xde Dr tegur/ marah, walaupun aku dah bersedia dgn jawapan 'in the process of getting a new matrix card'. (hakikatnya x g report lagi akan kehilangan itu.) Paling aku risau sebenarnya takut pakgad tak kasi bawak masuk kete ke kolej sebab malam2 kalo nak lepas pakgad kena tunjuk kad matrik. Cis. (yang nak kuar malam tu pahal??? err.. err.. kuar makan je ta boley ke huhuhu)

Oleh itu, aku mengharapkan semuanya baik2 aje. Dan nampaknya BRAIN aku masih tak kembali. Kena selalu mengharap jgk utk dia kembali.

P/s: Dr suruh g palpate at least 5 gravid uterus setiap hari tapi tak buat2 lagi. Bukan apa, sibuk dgn workshops lah! Nampak gayanya kena g ward la even weekend. Tambah cantik bila ONCALL HARI AHAD utk 3 minggu berturut2. Nak kuar dating pon susah! opppsss !!




1 comments:

[MH] said...

kak, macam dapat teka jugak je sakit abah akak tu....

Post a Comment