CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, February 12, 2011

:: Goodbye, Forensik ::

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, pagi tady exam Forensik dah berlalu dgn jayanya. I mean dah berlalu tepat pada masanya tanpa problem / delay dan dgn jayanya itu tak bermaksud aku dapat 100 markah. Ok la, kuar past year punya question. Memangla pernah jawab past year tapi x semestinya yg jawab tu betol kan yelah takde skema jawapan. Jawab secukup rasa dan sesedap badan je lah.

Previously aku cakap soalan dia OBA & EMI rupanya tak tak tak. TRUE FALSE 50 soalan. Penat tau nak lorek ibarat aku jawab 250 soalan sebab setiap soalan ade jawapan A B C D E so utk setiap option jawapan tu kena lorek B (betul) or S (salah). Sakit tangan. Stress sebab lenguh melorek. Habis exam aku ngadu kat umi, penat nak kaler jawapan umi cakap xpekah, bukannya duk melorek kat tempat panas bawah cahaya matahari. kat tempat aircond lagi tu so xde hal la.. (T_T). [yg bestnye, balik je exam tgk ada msj dari umi yg bermaksud Kalu nk duit ambik lah dari akaun umi. hehe. tau2 je walaupun tak mintak. YESS!!]

Lepas habis exam x buat ape pun. Padahal case write up x siap lagi. Aku pun x tahula kenapa aku xde mood sangat2 nak buat cwu ni. Menci lah. Tady ada masa pun main internet je. Konon habis exam. Blah la wei macamlah struggle hard x tido malam. Padahal mlm tady siap video call ngan kawan kat YM about 1 hour jugak. HEHE. Tady duk main FB and baca blogwalking je. Entah kenapa duk tengok blogsss pengantin pulak. Tengok hantaran dia letak apa n cara dia gubah. Pelamin xtgk sangat sebab nanti sampai masa aku, yg ni nak tempah je. Yg nak buat sendiri adelah bilik tidur, meja mkn pengantin, hantaran. Doorgift pun intai2 jugak. Kalo boleh nanti, kalo xde kekangan bajetla, taknakla just kasi gula2 or makanan. At least kasi la benda yg boleh digunakan or being remembered. Contoh mcm wedding along aku dulu dia bagi A small box. Cantik. Harga pun Ok dan aku suka sangat. Mungkin nanti nak TIRU heheh.

Dulu mcm hidup xde matlamat kan so memboros bagai nak rak. So bila dah nak habis belaja ni mestilah dah plan2 nak tamatkan zaman bujang kan. Mestilah menyesal sebab x simpan duit sikit2. JPA yg banyak tu boleh pulak aku habiskan entah ke mana. Kalau lah aku fikir dari dulu, at least dalam tangan sekarang dah ada beberapa K. Takdelah nak merisau sangat nanti belanja banyak. Takkan lah belanja kawen nak guna duit umi semua. Mcm xde maruah je gatal nak kawen grand2 tapi guna duit mak bapak. Haha. Kalau pinjam sikit tu xpelah nanti boleh bayar berdikit2. Ni maksud aku yang sumenye mengharap mak bapak sapot. Xlehla kan. Aku kagum betul dgn kawan2 yg bercita2 nak guna duit sendiri je utk kawen taknak melibatkan orang tua. Bagus2. Aku x yakin aku akn guna dwet aku je tanpa melibatkan umi. Ye, aku kan dependant kat umi!!

Tapi kali ni betul2: NANTI DAH KEJE, AKU AKAN GUNA DUIT DENGAN BIJAK. GUNA BILA PERLU JE. GUNA SECARA TERANCANG!! SIMPAN DUIT UTK KAHWIN JUGAK!!
(ye ke? aku mcm tak percaya aku boleh buat ke tak sebab aku dah plan nak beli itu ini dgn duit gaji nanti. hadoi =,=)

Satu soalan aku nak tanya: POSSIBLE ke cita2 aku yg nak beli rumah sendiri dulu sblm kawen? Waa kenapa rumah mahal sangat!!!!!!!!!!!
Macam IMPOSSIBLE SANGAT2, tapi manelah tau kan tibe tersepak jongkong emas bolehla g jual kat kedai emas haji wan husin wan omar!!

Ape pun, semoga urusan aku dipermudahkanNya. Yang penting sekarang ni habiskan belajar dulu supaya senang nak merancang hidup. Nak lulus exam! nak lulus exam ni!!!
SO KENA LA STUDY MAKCIK WEIII!!

p/s: lepas kahwin nak baby cepat2. taknak guna contraception.



0 comments:

Post a Comment