CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 16, 2011

:: Baby Boy ::

Smalam g tengok baby boy!! Putera sulung kepada uncle dan auntie, Ruzaiman & Hanis aka Sumae & Ciksu. Congrate for the baby yg xde nama rasmi lagi. Hehe. Baby seberat 2.8kg ni dilahirkan pada 11/2/2011 di Tropicana Medical Centre.The most awaited beloved baby.

"hai baby, welcome to the world!! Anda bertuah krn di kelilingi oleh sepupu2 yang jelita dan cantik dan anggun ini. Weee. Bertuah kan mendapat kazen yg perasan kan? kan? kan?"

Bahahah!! xtahu nak suh dia panggil ape. Adekah 'kak ida' mcm kazen yg lain biasa panggil, atau 'Cik da' mcm anak2 sedara panggil. Jarak umur sebanyak 24tahun menyebabkan aku terasa tua yg amat dan keliru ttg hal2 berkaitan panggilan ni.

*Selingan:
Ya, aku dah tua, umur mencecah 24 tahun. Skrg ni exactly 23 tahun 11 bulan. Waah, nak jugak escape 1 bulan tu. Btw, tuan2 dan puan2 birthday saya adelah pada 27 March ok tenkiu :DD.
So bile keluar aku banyak bahasakn diri sbg akak. Kalo nak paggil waiter, "dik, meh kejap". Atau kalo g 7E, "dik, ketip kuku ade tak" atau ke giftshop, "dik, akak nak yg pembalut bersinar2 tu ade tak?"

Juga pesanan utk adik2 aku yg 'bertuah' iaitu Saki dan Mimi:
PANGGIL AKU KAK IDA OKey Bahahah!!
Aku dah dewasa jgn anggap aku budak2 lagi walaupun kat rumah aku masih terkinja2 melompat2 mencarut dan tunggu umi masak baru boleh makan!

Okeh berbalik kepada tajuk asal. Plan nak pergi dgn abah tapi asik delay je. Nak pegi hari Sabtu lagi sebenarnya tapi abah ckp nak g Ahad. Ahad plak aku bizi sbb ade exam O&G hari Isnin, dan pada hari tersebut aku siapkan esaimen bagai! So nak pergilah semalam (15/1/2011). Ye nak g ngn abah tapi beliau nak pergi pukul 5ptg nnt. T_T. Lambatnya. Takpe, aku ade alternatif lain (mentol lampu menyala bersinar2). Aku ajakla sorang teman ni #^_^#. Hosmet, sory tak bagitahu ak g ngn sape heheh. Malu la I kihkih

Sebelum pergi tu singgah la beli hadiah dulu an. Nak g tgk baby kan. Nak bg duit, kite an ta keje lagi so belilah set hadiah utk baby tu. Tibe2 kiteorg terjumpa Wah Chan so teman kite (kenapa guna kata gantidiri 'kite'? bajet manje la tuh kui3) pn suh g tgk2 n try cincin, kut2 ade yg sesuai utk risik/ tunang ke. #^_^# . Sumpah xde satu pun yg aku berkenan. TAKNAK. Try 2, 3 bentuk je. Takbest. Kalau yg tebal, tebal sgt, kalo yg nipis, nipis sangat. Ajak g Habib taknak pulak takut la tu HAHA. Takpelah, at last kitorg cadang nk beli kat Klate je nnt. Kebetulan uncle kpd teman aku ni ade bukak kedai emas so nantilah harap2nya bolehla dapat diskaun terhebat di alam ini!! Aku tetap peminat no 1 emas Kelantan. Contohnya Kedai Emas Haji Wan Husin Wan Omar hehe

Weh korang tu saje je terai. Bukannya nak ada majlis apa2 lagi dalam masa terdekat. Kalau jadi pun sumenye start hujung tahun ni. Tu pun x tahu jadi ke tak sebab masa Houseman kan bizi je asik oncal so mcm mana nak pergi honeymoon!! Honeymoon itu perlu utk mengenal hati budi pasangan anda. Woahahah!!

Ok, ok, dah2. Nak pergi stadi ni. Kalau lulus exam ni, senang la sket nak merancang masa depan. InsyaAllah. Kena yakin & percaya pada diri sendiri. Asalkan stadi. Stadi dan Stadi. Better late than never. Ok, chaiyok!!

0 comments:

Post a Comment