CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 22, 2010

:: kisah itu ::

assalamualaikum..

ketika rasa rajin menaip..mari menaip lg.. kerna esok lusa belum tentu akn ku menaip.. huhu

berkenaan kisah itu...ya, kisah itu..
kisah itu kisah silam...(walaupun xdela silam sangat, huhu).. let bygone be bygone..

Allah knows what is the best for u, Hidayah...
sesungguhnya aku dapat merasakan hikmah di sebalik apa yg berlaku..
rase menyesal sbb menangis krn seorg lelaki.. ya Allah, hinanya aku!!susahnya menangis keranaMu, namun kerana seorg lelaki, laju sahaja airmata itu keluar.. ampunkan aku Ya Allah......

Jodoh pertemuan di tgn Allah.. berserah & berdoa kpdNya..semoga dikurniakan yg terbaik.. segala yg berlaku pasti ada sebabnya.. pasti ada pengajarannya.. yg penting, aku mengambil iktibar..sesungguhnya pengalaman itu akan mematangkan seseorg jika dia mengambil iktibar dr apa yg berlaku..

at the end of the day, baru aku tahu langit tu tinggi ke rendah.. tp aku redha dgn ape yg berlaku.. aku akui kesilapan aku..ya, bnyk salahku.. xpelah jika dia nk letakkan semua kesalahan kpdku..letaklah..(namun tipulah jika hati ini tidak terusik melihat dia sudah punya pengganti, malah merancang ke jinjang pelamin.. tengok, begitu mudah hati berubah..ternyata dia bukanlah jodohku)..kuatkan semangat, lupakan sahaja semua itu..itulah tanda hamba yg redha..

aku selalu mengingatkan diriku dgn ayat2 suci ini:

"...dan blh jadi kamu benci kpd sesuatu padahal ia baik bg kamu, & blh jadi kamu suka kpd sesuatu padahal ia buruk bg kamu. dan ingatlah Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tdk mengetahuinya"
Al-Baqarah:216

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
Al-Baqarah:286

InsyaAllah, akn selalu mengingati ape yg tersirat disebalik ayat itu..

Dulu umi dah pesan: nk berkawan tu jgn bersungguh2 sgt, ingat kita tu plajar tahun akhir, nnt ape2 blaku, kita jgk susah..kita jgk xboleh blajar..
--> oh Umi, betul ape yg umi ckp..tp dulu degil, mabuk bercinta..mabuk air kosong!! org nasihat xdgr..skrg dh betul2 jd.. sendiri mau ingatla..hukhuk.. sesungguhnya IBU mmg mempunyai instinct yg baik terhadap anaknya.. oleh itu, dgrlah cakap ibu..
slpas ape yg berlaku, ak malu kpd Umi..nasib baik Umi x mentertawakan aku, malah memberikan aku semangat.. "sudah2, xpyh fikir lg, kita mahukan yg terbaik, doa bnyk2 insyaAllah akan dikurniakan yg terbaik..nnt Umi carikan yg lebih baik" (ayat last tu mmg menarik perhatian, hehe)

akhir kata, tumpukan perhatian pada pelajaran.. kerana itulah fokus utama aku.. ya FOKUS!!
ak mahu menjadi pelajar perubatan & doktor yg berguna, yg dpr mengaplikasikan apa yg aku pelajari utk membantu org lain..
semoga dipermudahkan..Ameeen..

sekian.

0 comments:

Post a Comment